روستای میانا

این وبلاگ برای خدمت رسانی به همولایتی های عزیز ایجاد گردید

روستای میانا

این وبلاگ برای خدمت رسانی به همولایتی های عزیز ایجاد گردید

شهدای میانا-و مرحوم صباغی(تصویری)

خوش امدید



وصیت نامه شهید رشید جعفری
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنتهدی لولا ان هدانا الله
اللهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون
سلام و درود وافر به پیر طریقت جماران که زنور ایمان و روحانیتش ایمان منور گشته است . وجود عظیم القدرش چراغ هدایتی است برای ما و همه ملل تحت سیطره ظالم پروران و مظلوم کشان که از تنگناها و کورراه ها برای نیل به آزادی و رسیدن به مقام واقعی خود در پژوهش و تجسس هستند و جانم نثارش که اسلام اصیل را به مرحله عینیت رسانید بطوریکه مشاهداتش به منزله تولد مجددش می باشد و سلام و درود به همه شهیدان اسلام بالاخص شهیدان کربلا و کربلاهای ایران که ملت ما مرهون و مدیون خون جوشان آنهاست و با سلام و تاییدات به خانواده سی و شش میلیونی ایران که خود را از آن جدا نمی دانم و امیدوارم خداوند عنایت فرماید و مرا از ادامه دهندگان راه حقیقی آنها قرار دهد . برادر و خواهر مسلمان من در راهی قدم نهادم و وارد دانشگاهی شدم که استادش حسین(ع) و درسش شهادت است خداوند خدمات و احیانا شهادت بنده حقیرش را که صرفا برای استقلال و اعتلای اسلام عزیز است بپذیرد و بدانید که هدف من و همه برادران رزمنده تنها برای آزادی قدس و کربلا نیست بلکه هدف فاحش است . برادر می توانی حدس بزنی هدف ما موارد مذکور نیست زیرا برای رزمندگان اسلام سهل است و آنها تنها برای اینکه حتی یک نفر در کره خلقت پیشانی برای غیر خدا به خاک نساید جهاد می کند . خداوندا از تو می خواهم که این خدمت ناقابلم را بپذیری هرچند گرمای طاقت فرسای جنوب برابر با حرارت سوزان عربستان که بلال مقرب درگاهت را عریان بر ریگ های سوزان به پشت می خواباندند و بر سینه اش سنگ می گذاشتند و به این هم اکتفا نمی کردند و شکنجه اش می کردند من می دانم حسین فاطمه را به اتفاق اهل بیت به چه روش ناجوانمردنه به شهادت رساندند اما من حقیر با آنها حتی چندین برابر کوچکتر قابل مقایسه نیستم . من از یک جهت متاسفم که انسان از علم به چه نحوه دارد استفاده می کند و برای رسیدن به مقام و جاه به جنایات متوسل می شود این برای من قابل تحمل نیست که ره آورد خون شهیدان زنده ما که ره آوردش انقلاب اسلامی در واقع رسیدن ما به اسلام است ملعبه دست یک فرد فرومایه تر از حیوان که همه رذایل حیوانی در آن مشهود است قرار گیرد و یعنی جوشش خون شهیدان ما این ندا را به ما می دهد که برادر و خواهر آیا امروز در چه مقطعی از زمان قرار داری و مسئولیتت چیست ؟ آری همه ما سنگینی مسئولیت را بر روی دوشهایمان احساس می کنیم و امیدواریم که شانه از زیر بار این سنگینی خالی نکرده و به خواسته های شهیدانمان جامه عمل بپوشانیم . یک سخن کوچک با پدر و مادر ارجمند ، والدین گرانقدرم : قبل از اینکه عملی یا حالتی از شهادتم به شما سر زند بیندیشید که چه دارید می کنید گریه احیانا تاسف از فراقت فرزند کوچکتان که امانتی بود از جانب خدا و به خودش برگشته است و جائز نیست برای من اشک ماتم بریزید زیرا امیدوارم که شفاعت پدرومادر عزیز پیش فاطمه زهرا و ائمه اطهار بنمایم زیرا جز از این طریق نمی توانم جبران الطاف و زحمات شما را در جهت پروراندم بکنم و پاسخ عاطفه مادر با این نتوانم داد و تقاضا دارم جسدم را در جوار شهیدان بزرگوار در امامزاده یحیی در صورت امکان دفن کنید تا از وجود آن عزیزان و صالحان فیض شامل حالم بشود واز امور مالی چیز قابل توجهی ندارم و در مورد این موضوع پدرم مختار است هر طور که صلاح بداند عمل نماید .
به امید طول عمر امام عزیز قائد اکبر مولانا اعظم ، بت شکن قرن ، منجی ملل مستضعف و به امید رهایی همه مظلومان از تحت سلطه ظالمان .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



وصیت نامه شهید مجید جعفری
بسم الله الرحمن الرحیم
قاتلوهم یعذبهم الله یایدکم و یخزهم و ینصرکم علیهم و یشف صدورقوم مومنین . با آن کافران به قتال و کارزار برخیزید تا خدا آنان را بدست شما عذاب و خوار گرداند و شما را بر آنان منصور و پیروز نماید و دلهای اهل ایمان را بفتح و ظفر بر کافران شفا بخشد (سوره توبه /14) از آنجاییکه نوشتن وصیت نامه در شرع اسلام تاکید شده این متن وصیت نامه اینجانب مجید جعفری فرزند محمد می باشد .
اشهد ان لااله الا الله وحده لاشریک له و اشهدان محمدا عبده و رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الذین کله و لوکره المشرکون و اشهد ان علیا امیر المومنین و امام المتقین و اشهد ان الائمه من ولده الحسن و الحسین و علی بن محمد و الحسن بن علی و الخلف الحجه ائمه الحق و اشهد ان الدین عندالله الاسلام و القبله کعبه و القران کتابی و اشهدان الموت حق و النارو الجنه حق .
سلام بر پیامبران الهی از حضرت آدم تا پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه معصومین (ع) و سلام بر حضرت مهدی(عج) دادگستر عالم هستی و نجات دهنده بشریت از ظلم و جور ظالمین و جائرین سلام بر نائبان آن حضرت خصوصا رهبر کبیر انقلاب اسلامی قلب تپنده امت اسلامی و قوت قلب رزمندگان اسلام اسوه مجاهدین و مهاجرین فی سبیل الله و سلام و درود بر شهدای بخون خفته و قهرمان که ندای فلکم فی اسوه مولایشان اباعبدالله الحسین (ع) را به گوش دل شنیدند و به آن حضرت اقتدا کرده و جان خود را چون او در راه و هدف او فدا و با خون خود اسلام را تضمین و نهال جمهوری اسلامی را بارور و سیراب نمودند . سلام بر شهیدانی که به ندای ارجعی الی راضی و آنها از خدایشان راضی هستند . درود بر امت حزب الله که همچون سدی پولادین در مقابل دسایس و نقشه های شوم ابر جنایتکاران ایستاده و هر روز آنها را رسواتر و در صحنه روزگار خوار و زبون می نمایند .
امت حزب الله : با پیروی از ولایت فقیه و استمرار انقلاب اسلامی دین خود را نسبت به خون شهیدان ادا نمائید تا آنجا که چون انوار خورشید بتابانید و آنان را از سیاهی و شب که ابرقدرت ها برایشان تدارک دیده اند نجات دهید به صورت گسترده و همیشگی در صحنه حضور داشته باشید و با اظهار انزجار و تنفر از ابرقدرت ها و ایادی و اذنابش آنها را از صحنه گیتی محمو نمائید . دشمنانتان را که هر روز در لباسی و نقشی درمی آیند از دوستان خود بشناسید با کافران و دشمنان خدا جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برچیده شود تا برای همه مردم عالم آیین و مسلک فقط و فقط دین خدا باشد البته در این جهاد با سختیها و مشکلات روبرو خواهید شد و خدا شما را در بوته آزمایش قرار خواهد داد و اگر خدا را در این مشکلات و سختیها شما را یاری نماید سربلند از این آزمایشات بدر می آئید و در جهاد با کافران محال است کسی بر شما غالب و مسلط شود . جنگ و ستیز با کافران را سرلوحه امورتان قرار دهید همانطوری که امام عزیز جنگ را مسئله اصلی می دانند همیشه الگو ومعیار شما امام عزیز باشد به رهنمودهای پیامبر گونه اش عمل نمایید و لحظه ای دست از یاری او نکشید و شکر نعمت رهبری را بجا آورید و برای سلامتی و طول عمر شریفش تا ظهور حضرت مهدی(عج) دعا نمائید . به نماز جمعه و نمازهای جماعت بیش از پیش اهمیت دهید و آنها را با شکوه برگزار نمائید و آنگاست که امت خدا با شماست و وقتی که دست خدا با شما باشد و توکل شما به خدا تمام هیاهوی جهانخواران بسان کفی روی آب بیش نیست و شما با ایمان و توکل و با امواج نشات گرفته از قدرت لایزال الهی می توانید انها را به سرنوشت جنایتکاران تاریخ که همان نابودی کامل آنهاست برسانید. امت حزب الله : در امور دین صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیا و مراقب کار دشمن بوده و خدا ترس باشید ، باشد که پیروز و رستگار باشید و حتما پیروز خواهید شد . چرا که هدفتان هدف ائمه بحق شماست هدف ما آنست که پیامبر (ص) رنج و آزار و جراحت و شکسته شدن دندان را متحمل شد علی (ع) گوشه نشینی دراز مدت را تحمل کرد و فاطمه زهرا (س) پهلویش شکست و این عزیز پیامبر در راه این هدف ، محسن شهید داد ابا عبدالله الحسین (ع) خونش را تقدیم این هدف نمود و شما امت اسلام که شیعیان و رهروان ائمه هستید باید پویندگان این هدف باشید نه آنهایی که در ثروت و مقام و منصب غوطه ورند نه آنهایی که در این جهان ظلمت زده که مظلومیت مظلومین و مستضعفین را مشاهده می نمایند اما جز به مصالح شخصی و دنیوی خود به چیزی نمی اندیشند و نسبت به تمام مسائل و حوادث جهان بی تفاوت هستند . پس ای امت اسلام هدفتان را با توکل بر خدا و ایمان خلل ناپذیرتان دنبال نمائید که رهبری امام عزیز و خون شهدایمان ره توشه راهتان است و انشاالله به پیروزی خواهید رسید .
سخنی با پدر و مادر : پدر و مادر عزیز و گرامی اولا مرگ حقی است انکار ناپذیر که به سراغ همه می آید چه بخواهد و چه نخواهد روزی مرگ به سراغش خواهد آمد اما خوب است ما هم به استقبال آن رفته که مرگ با عزت وسیله ای برای رسیدن به معشوق که این منتهی آرزوی مومنین واقعی است . انسان یک جان بیشتر ندارد خوب است آن را در راهی بدهد که رضای خدا در آن باشد با توجه به آیات و روایات مرگی نزد خداوند دارای ارزش است که ائمه معصومین (ع) آن را انتخاب کردند و مرگی ارزش و منزلت دارد که شهدایمان آن را برگزیده اند و آن ، شهادت در راه خداست . مرگی که به انسان و جامعه حیاتی مجدد می دهد . ثانیا فرزند امانتی است از جانب خداوند تبارک و تعالی که بدست پرمهر شما سپرده شده است و شما بخوبی از این امانت الهی نگهداری نموده و آن را در جهت اسلام و قرآن پرورش دادید در حفظ امانت الهی تلاش نمودید و از هر تلاشی در پرورش این امانت الهی دریغ نورزیدید حال که شما در امانت داری صادق بودید و از عهده امانت الهی برآمدید همان گونه در تقدیم ان به صاحب اصلیش صادق و امانت دار باشید . پدر و مادر عزیز در مقابل فراز و نشیب های روزگار و آن چه را که خدا مقدر فرموده است با ذکر خدا و یاد خدا دلهایتان را آرامش دهید و در مقابل ناملایمات زندگی صبرواستقامت پیشه کنید که خداوند بشارت اجر بی حد و حساب را به صابران داده است همانطور که در شهادت برادر عزیزم صبر کردید در شهادت من هم صابر باشید هرچند در دنیا فرزند فرمانبرداری برای شما نبودم ولی امیدوارم که مرا مورد عفو بخشش خود قرار دهید و حلالم نمائید امیدوارم که در دنیا و قیامت سرافراز باشید رضایت خداوند را جلب نمائید .
تنها سفارشم به برادران عزیزم پایبند بودن به فرائض و احکام دینی خصوصا نماز است . که نماز نور و معراج مومن است و آیه بالوالدین احسانا را فراموش ننمائید به تحصیل و کسب علم و دانش اهمیت داده و با تحصیل در مدارس سدی در مقابل اهداف جهانخواران باشید .خواهران گرامی : زینب وار پیام رسان خون برادرانتان باشید چون زینب در شهادت برادر صبور باشید گریه های شما ایمان و توکل شما به خدا باشد .
در پایان از کلیه کسانی که از بنده حقیر خلافی دیدند یا حقی بر من داشتند و در ادا حق آنها کوتاهی نمودم عاجزانه تقاضا دارم که مرا ببخشند .
تا شنیدم صوت جانان بهر وصلش پرگرفتم مرگ سرخ عاشقی را شعف در بر گرفتم
جان براه حق نهادم خون خود را هدیه دادم جمله تار و پود خود را هدیه بر رهبر گرفتم
به امید طول عمر امام عزیز و پیروزی اسلام بر کفر جهانیو ظهور حضرت مهدی (عج)
والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین
16/12/63 – مجید جعفری


وصیت نامه شهید غلامرضا رضایی
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و درود فراوان بر قائم منتظر حضرت مهدی (عج) و نائب بر حقش امام امت پیر جماران بت شکن قرن حضرت امام خمینی و درود و سلام به روان پاک شهیدان اسلام مخصوصا شهدای جنگ تحمیلی و درود و سلام بر شیر مندان روز و زاهدان شب کفرستیزان صحنه پیکار جنگ یعنی رزمندگان اسلام.
الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله ... باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله اولئک هم الفائزون
کسانی که به پروردگارشان ایمان آورده اند و برای برقراری دین الله از دیارشان هجرت می کنند و برای بقاء و پایداری قرآن با جان و مالشان در راه خدا جهاد می کنند. بزرگترین درجه و مقام را در نزد خداوند کریم دارند و به راستی که آنان رستگاران دو عالمند.
قال رسول الله (ص): الناس لهم حاکمون الا العالمون و العالمون لهم حاکمون الا المخلصون و المخلصون فی خطرا عظیم.
همه مردم هلاک می شوند مگر کسانی که عالم هستند و تمام عمل کنندگان هلاک می شوند مگر کسانی که مخلصانه عمل می کنند و مخلصون هم در خطر بزرگ شیطان هستند.
من بسیجی هستم از سلاله خون جملگی شهدای اسلام و وارث خون های پانزده قرن خط سرخ شهادت تشیع که در زمانه ای و مقطعی پر مخاطره قرار گرفته ام و مسئولیت ها بر دوش گرفته ام که به سهم خود حرکت کنم و برای آزادی هم کیشان بکوشم و آنان را از دست این جهانخواران غرب و شرق و مزدوران وابسته به آنان نجات دهم. بلی اینان خوب می دانند که اگر اسلام پا بگیرد دیگر جای ماندن برای آنان نیست و حکومت های آنان به گفته امام مانند طبل های تو خالی می باشند، بنابراین تصمیم گرفته ام برای رفتنم به سوی خدا و تکامل و رشد انسانیت هجرت کنم و سرزمین اسلامی ام را از اشغال این بی دینان و فتنه جریان وابسته به امپریالیسم شرق و غرب در بیاورم لذا از برادران و دوستان می خواهم که برای شادی روح من و همرزمانم سنگرها را پر کنند که خالی گذاشتن این سنگرها خیانت به اسلام و خون شهیدان است.
از پدرو مادرم تشکر می کنم که برای من زحمت ها کشیدند و این گونه تربیت کردند که بتوانم حسین وار حرکت کنم و حسین وار شهید شوم جه کنم که اسلام در خطر است. از برادرانم می خواهم سنگرها را خالی نکنند و از خواهرانم می خواهم که حجاب را سر لوحه کار خود قرار دهند زیرا که حجاب شما کوبنده تر از خون من است.
چند کلمه ای با همسرم سخن می گویم: همسرم امیدوارم که مرا حلال کنی و بعد از من باید هم پدر و هم مادر بچه ها باشی.
از دوستانم، فامیلان و همشهریان می خواهم که بدی از بنده دیده اند مرا ببخشند. در آخر شما را به تقوا و صبر و استقامت سفارش می کنم که برای من طوری گریه نمایید که باعث خوشحالی دشمنان دین مبین اسلام نگردد.
همچنین در آخر موفقیت شما را از درگاه خداوند خواهان و خواستارم و از خانواده ام می خواهم که مرا در امامزاده یحیی (ع) سمنان در کنار دیگر شهیدان دفن نمایند.


وصیتنامه شهید علی همت عباسی

بسمه تعالی

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

با درود و سلام بر یگانه منجی عالم بشریت ولی عصرامام زمان (عج) تعالی و نائب بر حقش پیر جماران فرمانده ی تمام مسلمانان جهان امام خمینی و با درود و سلام بر شهیدان اسلام و سلام بر پیامبران و و صالحین و آنهایی که  مورد لطف و رحمت خداوند قرار می گیرند، جملا تی چند بعنوان وصیت نامه ای که به وظیفه ای که دارم با در نظر گرفتن ابعاد زمانی و مکانی بوسیله ی قلم که در نزد خداوند مقدس است و بدان سوگند خورده می نویسم.

اولین مسئله تقدیر و تشکر از همه ی آنهایی است که در راه بنده ی خاص خداوند شدن قدم بر می دارند و عاشق لقاء الله بوده و برای رسیدن به آن صبر می کنند و پناه می برند به خدا از شر شیطان و شیطان هایی که می خواهند نور خدا را خاموش کنند از دوره هابیل تا امام علی علی (ع) و امام حسین (ع) تا امروز که ولایت جامعه اسلامی به دست رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی می باشد. آنها پیوسته با ریختن خون های پاک خواسته اند که اسلام را فانی جلوه دهند اما هر روز نورانیت اسلام شعاع بیشتری را در بر می گیرد و حقانیتش بر مردم بیشتر ثابت می شود. امروز ما می رویم به جنگ با کفر تا با دادن خون خود امانتی را که از خداوند رحمان و رحیم در دست ماست به او باز گردانیم. امیدواریم که توانسته باشیم از این امانت خوب نگهداری کنیم. اگر ما همانطور که از اول اسلام هم هینطور بود اگر از قرآن و نهج البلاغه و علمایی که در خط اسلام فقاهت بوده و هستند استفاده ی صحیح کنیم رستگار و پیروز می شویم. خدایا به من سعادتی عنایت کن تا بتوانم در راه اسلام شهید شوم. شکر خدا را که در این دنیا هیچ چیز ندارم، اگر شهید شدم از پدر و مادر و خواهر و برادرهایم می خواهم که یک قطره اشک هم نریزند چون عاقبت همه ی ما باید برویم. اگر قرار است بمیرم چه بهتر که دراین راه شهید شوم نه در بستر مرگ بمیرم، پدر و مادر عزیز من را حلال کنید و ببخشید پدر و مادر و براد و خواهرانم شما باید امام را تنها نگذارید و همیشه امام و رزمندگان را دعا کنید از برادرهایم خواهش می کنم که با پدر خوب باشند. پدر و مادر عزیز به هرکسی را که مرا می شناسد سلام و دعا برسانید. و از آنها حلالیت بطلبید. من نمی دانم که پس از این عملیات برایم چه پیش می آید آیا اسیر می شوم، آیا شهید می شوم یا مجروح و یا معلول خواهم شد. ولی از خدا می خواهم که اگر باز مرا نگه داشت بداند که دیگر بنده ی دنیا نخواهم ماند الا به زنجیر صبر. مطلب دیگر آینکه شاید از تمامی مردم ایران عده ای اندک قدر خود و مملکت خود و ارزش انقلاب خود را بدانند. برای یک لحظه نظر از امام برنداریم. مبادا آن واقعه ای که اطرافیان مولایمان علی (ع) با او کردند پیش بیاید. ما هر قدر که نعمت بگیریم باید جواب بدهیم ببینید کدام یک در خودتان می توانید جوابگوی این نعمت باشید. تا می توانید تقوا پیشه کنید . در آخر پدرعزیزم را که کم کم از نعمت وجودش خبر دار می شوم و مادر دلپاک خودم را به صبر و شکر خدا دعوت می کنم. اگر در این وادی نماندم برایم دعا کنید، در آخر همه ی شما را به خدای عادل و قادر می سپارم. از قول من اول به رهبرم و دوم به تمام خانواده های شهدا، اسرا، مفقودین و معلولین و سوم به تمامی خانواده ها و خواهران و برادرانم و فامیل هایم سلام برسانید. به برادرانم بگویید نماز را آویزه ی گوش کنند و در دین سست نشوند وبه خواهرانم بگویید بیشتر دعا و از خدا طلب استغفار و صبر کنند.

خوشا آنان که جانان می شناسند         طریق عشق و ایمان می شناسند

بسی گفتند و گفتیم از شهیدان             شهیدان را شهیدان می شناسند

خوشا با دشمنان پیکار کردند            به راه حق ز جان ایثار کردند

خوشا بهر وصال سید خون              ره کرببلا هموار کردند.

در سنگر هفت تپه مهندسی رزمی در مورخه 27/1/1366 به تحریر درآمد


شهید غلامرضا رضایی


شهید رشید جعفری





ایستاده از چب :شهید علی همت عباسی

از راست:نفر اول شهید علی همت عباسی


از راست نفر اول شهید غلامرضا رضایی


از راست نفر اول:شهید مجید جعفری



نفر اول از راست شهید غلامرضا رضایی


مرحو حجت الاسلام حاج حسین صباغی(ره)



از افراد تاثیر گذار نیم قرن حاضر در منطقه به خصوص میانا می توان حجه السلام مرحوم حاجی آقا صباغ را نام برد

مردی متنفذ ، تاثیر گذار ، ملا ، خوش اخلاق ، مهربان ، و خوش بیان

اما حاجی روضه های منبرش ، در سه بخش طراحی می شد نه کوتاه و نه چندان طولانی که مستمع را فراری دهد

اغاز روضه که ابولقاسم محمدش هیچگاه از یاد ها و خاطره ها نمی رود و نکات تربیتی و اخلاقی و زندگی الگویی ایمه و در بین سخنان لطیفه های اموزنده و در سومین بخش روضه ی ایمه و بخصوص روضه ابوالفضل العباس مخاطبان را به صحنه شهادت نزدیک می کرد

از ویژگی های منبر حاج آقا صباغ استفاده درست از لحن و تن صدا و جزر و مد گفتار و بلندی و کوتاهی به موقع بیان بود که مخاطب را به خود جذب می کرد

این روحانی علاوه بر وعظ خطابه به کارهای دیگر از جمله خدمت به مردم ، سرکشی به نیازمندان ، رفع و رجوع مرافعات و دعوا های اهالی و کمک به خانواده مشغول بود

حاجی اقا صباغ مورد توجه روحانیون طراز اول حوزه بود و این در پیام ها و تسلی پس از رحلتش به باز ماندگان کاملا مشهود بود

از حاجی دوباره در ادامه خواهم نوشت 





در اینده تصاویر بیشتری منتشر خواهد شد